Szotyi - A feltámadás

A szerelés és első indítás

2015.08.27. - Gostee Szólj hozzá!

Onnantól ahol abbahagytuk... Persze nem a tervek szerint alakult minden. Januártól új helyen folytattam az összeszerelést. A nem a saját kerekén gurult oda át, viszont az volt az utolsó tréleres út. A történet elég kacifántos, megpróbálom nem unalmasan tálalni.

A motoron kívül eddigre már minden részben vagy teljesen fel lett újítva. A beltér összeszerelődött, az új fék és motor alkatrészek megérkeztek. A fékrendszer komplett újra lett cserélve egyedül a vákuumdob maradt a régi. Új fém és gumi fékcsövek, új főfékhenger, új nyergek munkahengerek valamint pofák és betétek. Ezt természetesen Gábor barátom szerelte készre, neki ez már csípőből megy. Ekkora már a motor felújítandó alkatrészei a mestereknél voltak. Turbó és adagoló amit rendbe kellett tenni. A turbó (Garrett T3) 680 ezer kilóméter után csak egy tisztítást igényelt és néhány gumi alkatrész cseréjét. Az adagoló ennél rosszabb helyzetben volt, azt teljesen újjá kellett építeni. Az adagolós aki csinálta javasolt néhány módosítást ha már ennyire szét lett szedve, és áldom a kezét azóta is.

Körülbelül április vége volt, mire a motor és váltó bekerült. A váltóról annyit kell tudni, hogy az ötödik fogaskerék cserélve lett egy FF váltókódúéra. A szotyinak eredetileg 4T váltója van és ebbe a katalógusokból nézve csak az 5-dik fokozat volt ami egy kicsit rövidebb. Így éppen csak a váltó végén lévő kupakot kellett levenni kicserélni a fogaskereket és már mehet is fel. Igen persze csakhogy én eközött a két fázis között nehézkes melóval lepucoltam a váltóházat. (mindjárt lesz jelentősége ennek) Szóval motor és váltó be a szotyiba, próbáljuk indítani egy régi akksival persze hogy nem megy. Sebaj ígyis úgyis kell új akku hozok majd egyet, addig tegyük fel a téltengelyeket. Feltette a Gábor, a kocsi meg se mozdul. Sebességben van... ajaj .... NEM LEHET KIVENNI ...  Telefon a váltógurunak, most mit lehet tenni? -nem tudom megnézem. Még azon a héten feljött és megnézte, de neki sem sikerült. A konkluzió hogy le kell venni és szétszedni. Mire ez ki lett mondva Gábor már alatt volt és sokat mondok, ha három percel késöbb már a váltó az autó mellett állt. Egy héttel később már vissza is lett szerelve, a hiba oka pedig triviális, a kilométer óra kihatás műanyag fogaskereke beesett a kiválasztó villa elé és nyomta azt. Na itt jön képbe hogy mindez azért volt mert tisztítás közben forgattam körbe a váltó mint helikopter a propellert.

Végül visszakerült minden, be az új akku és láss csodát nagy nehezen elindult. Elindult de minden baja volt, hidegen nem volt alapjárat, gázra irdatlanul kopogott és emellett még okádta a gyönyörű hatalmas szürke füstöt. Adagolós mesterrel ugyanez a helyzet mint a váltóval. Vissza ment a szotyi hozzá, már nem tréleren hanem vontatva. :D ott aztán két hét várakozás megint, viszont kiderült több apró baki is. AZ egyik új porlasztó hamarabb nyitott, viszont a hiba oka nem ez volt, hanem hogy az adagoló tengelye 180 fokkal el volt fordulva, így alsó holtponton fecskendezett be. Miután ez is rendbe lett téve, már minden sima volt:D

Június első hetében sikeres vizsgát tett. Mindene óramű pontossággal működik, azóta is minden rendben, de ez majd a következő cikk.

Címkék: Költségek Összeszerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://golf2.blog.hu/api/trackback/id/tr877737542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása